GGazetki Co zrobić, jeśli przesyłka ze sklepu internetowego dotarła otwarta lub uszkodzona?
13 października 2021
Zamawiając dany produkt przez sklep internetowy, nie zawsze można mieć całkowitą pewność, że produkt dotrze w odpowiedniej formie. Ponadto można otrzymać coś, co faktycznie nie zostało zamówione. Co robić w takich przypadkach?
Prawidłowa procedura, jeśli przesyłka dotarła na pocztę
Udając się na pocztę, musisz zabrać ze sobą dowód. Kiedy otrzymasz przesyłkę, najpierw poproś o obejrzenie samej przesyłki. Sprawdź wszystkie dane: adres nadawcy i adresata, na którego nazwisko przyszła paczka. Sprawdź, czy waga podana na wszystkich formularzach i na samej paczce jest zgodna. Przyjrzyj się uważnie wszystkim krawędziom i fałdom paczki.
W przypadku zauważenia śladów uszkodzenia przesyłki należy zażądać od pracowników poczty otrzymania aktu szkody. Po sporządzeniu aktu możesz żądać otwarcia przesyłki w celu upewnienia się, że zawartość jest nienaruszona. Pracownicy poczty nie mają prawa ingerować w to. Jeśli zawartość przesyłki nie jest uszkodzona, możesz ją bezpiecznie odebrać. Jednak jeśli zawartość paczki zostanie jednak uszkodzona, konieczne jest, aby pracownicy pocztowi sporządzili nowy akt, a mianowicie o uszkodzeniu zawartości. Jeśli paczka dotarła za pobraniem, masz prawo odmówić jej odbioru.
Jeśli paczka została opłacona z góry, to w tym przypadku wszystkie formalności są również sporządzane przez pracownika pocztowego, a następnie decydujesz. Albo odbierasz paczkę, a potem rozpatrujesz reklamacje w sklepie internetowym. Możesz też zdecydować się na odmowę odbioru paczki. Nie zapominaj, że przesyłka z zagranicznego sklepu internetowego przechodzi kontrolę celną, podczas której pracownicy mogą otworzyć twoją przesyłkę, a następnie zakleić ją taśmą. W takim przypadku do przesyłki należy dołączyć raport z inspekcji, w którym wymieniona zostanie cała zawartość przesyłki.
Jeśli podejrzewasz, że paczka została uszkodzona, a dostarczył ją kurier, koniecznie sprawdź zawartość przesyłki w obecności kuriera. Jeśli zauważysz brak towaru lub jego uszkodzenie, wypełnij wraz z kurierem protokół szkody. Zrób zdjęcia uszkodzonego opakowania. Zdjęcia uszkodzonej przesyłki z widocznymi danymi lub zdjęcie protokołu szkody wyślij na adres sklepu. Pamiętaj, że w przypadku zakupów dokonywanych przez Internet przysługuje ci 14-dniowy okres wypowiedzenia zakupu. Oznacza to, że możesz bez podania powodu zwrócić każdy zakupiony w ten sposób produkt.