Gdzie kupić tanie odkurzacze?
14 września 2024Zakup nowego sprzętu AGD, w tym odkurzacza, może być wyzwaniem, zwłaszcza gdy zależy nam na oszczędnościach. Na rynku istnieje wiele opcji, ale jak znaleźć te odkurzacze tanie i...
Zamawiając dany produkt przez sklep internetowy, nie zawsze można mieć całkowitą pewność, że produkt dotrze w odpowiedniej formie. Ponadto można otrzymać coś, co faktycznie nie zostało zamówione. Co robić w takich przypadkach?
Udając się na pocztę, musisz zabrać ze sobą dowód. Kiedy otrzymasz przesyłkę, najpierw poproś o obejrzenie samej przesyłki. Sprawdź wszystkie dane: adres nadawcy i adresata, na którego nazwisko przyszła paczka. Sprawdź, czy waga podana na wszystkich formularzach i na samej paczce jest zgodna. Przyjrzyj się uważnie wszystkim krawędziom i fałdom paczki.
W przypadku zauważenia śladów uszkodzenia przesyłki należy zażądać od pracowników poczty otrzymania aktu szkody. Po sporządzeniu aktu możesz żądać otwarcia przesyłki w celu upewnienia się, że zawartość jest nienaruszona. Pracownicy poczty nie mają prawa ingerować w to. Jeśli zawartość przesyłki nie jest uszkodzona, możesz ją bezpiecznie odebrać. Jednak jeśli zawartość paczki zostanie jednak uszkodzona, konieczne jest, aby pracownicy pocztowi sporządzili nowy akt, a mianowicie o uszkodzeniu zawartości. Jeśli paczka dotarła za pobraniem, masz prawo odmówić jej odbioru.
Jeśli paczka została opłacona z góry, to w tym przypadku wszystkie formalności są również sporządzane przez pracownika pocztowego, a następnie decydujesz. Albo odbierasz paczkę, a potem rozpatrujesz reklamacje w sklepie internetowym. Możesz też zdecydować się na odmowę odbioru paczki. Nie zapominaj, że przesyłka z zagranicznego sklepu internetowego przechodzi kontrolę celną, podczas której pracownicy mogą otworzyć twoją przesyłkę, a następnie zakleić ją taśmą. W takim przypadku do przesyłki należy dołączyć raport z inspekcji, w którym wymieniona zostanie cała zawartość przesyłki.
Jeśli podejrzewasz, że paczka została uszkodzona, a dostarczył ją kurier, koniecznie sprawdź zawartość przesyłki w obecności kuriera. Jeśli zauważysz brak towaru lub jego uszkodzenie, wypełnij wraz z kurierem protokół szkody. Zrób zdjęcia uszkodzonego opakowania. Zdjęcia uszkodzonej przesyłki z widocznymi danymi lub zdjęcie protokołu szkody wyślij na adres sklepu. Pamiętaj, że w przypadku zakupów dokonywanych przez Internet przysługuje ci 14-dniowy okres wypowiedzenia zakupu. Oznacza to, że możesz bez podania powodu zwrócić każdy zakupiony w ten sposób produkt.